27 Mayıs 2010 Perşembe

İlk Hedefim Eiffel' in Kulesi

Önceki gecenin hüsranı ile uyandığım sabah havanın puslu ve yağmurlu olması beni Eiffel' e çıkmaktan alıkoyamadı açıkçası, tüm kötü hava koşulları ve yükseklik korkuma rağmen Eiffel' in ikinci katına kadar çıkarak Ratatouile filminde fare gibi bir halde resmimi çekildim, sonra yine tüm bu ıslak ve ıslak halim ile Etoil e çıkarak buraya neden Etoile - yıldız denildiğini keşfettim.





Bu anlattıklarım dışında Paris bana pek güvenli bir şehir gibi görünmedi, Türkler her zamanki gibi kendi arasında kamplaşmış durumda, kuzey Afrikalılar her yerde ayrıca Fransa' nın ada sömürgelerinden pek çok zenci şehrin her yerinde kuaför dükkanlarında rasta yapıyorlar başka da bir şey yok, eğlence hayatı nedir hiç bilemiyorum çünkü ilgilenmedim ama sokakları ve metroları pislik içinde illa ki kıyas arıyor isek İstanbul daha temizdi derim, burada da paranız varsa herşeyiniz var yoksa banliyölerde sefillik diz boyu, her tarafı tarih içerisinde bir kentin arka sokaklarına girdiğinizde Tarlabaşında yürüyor gibi hissetmek sonra "ya Tarlabaşı olsa yine iyi" hissine kapılmak garipti, her ne kadar bize güvensiz ve kötü görünse de aynı sokaklarda çiftler ya da bayanların tek başına olduğunu görmek belki de yanlış düşünüyoruz düşüncesini de aklımıza getirdi, yani bana kalırsa Paris' i tam anlayamadım derim. Günün ve amacın kısıtlı olması nedeni ile Versailles Sarayını gezemedim ki çok güzel olduğunu giden arkadaşlar aktardı bence sizler giderseniz kesinlikle görün, diğer taraftan bir bostanlıkta kurulu izlenimi veren Paris' in tek tepesi olan ve tepe demeye bin şahit olan bölgesine giderek Sacre Coure görebilirsiniz, diğer taraftan şehrin La Defense denilen bölgesinde Yeni Anıt ı görün, Etoile' in modern versiyonunu inşa etmişler içini ofisler ile doldurmuşlar bu bölgede enteresan bir mimariler ile inşaa edilmiş çok büyük iş yeri ve alışveriş kompleksleri var, tüm bunların dışında ben inşallah bir sonraki gidişte Paris Disneyland ve Asterix Köyüne gideceğim :) sizinde içinizde bir çocuk varsa gidin derim, gitmedim görmedim ama güzeldir herhalde.

Zafer Anıtı - Etoile çıkmak için kullanılan bilmem kaç yüz basamaklı merdiven, yorucu :)


Lady Diana' nın hayatını kaybettiği geçidin üstüne yapılmış anıt, dilek çeşmesi gibi ağlayanlar bakanlar resim çekenler nedense meşale şeklindeki bu anıt Lady Di nin saç şekline benzettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder