9 Haziran 2009 Salı

Viyana - Bölüm II

Hofburg' un içinde Kraliçe Sisi' nin mücevherleri ve odasını görebilirsiniz, tercih meselesi ben hiç görmedim, Hofburg' un karşısında ise Natural Historiche Kunts Museum yer alıyor bahçesindeki çoluk çocuk heykel Kraliçe Maria Theresa sanırım 18-19çocuğu varmış kendisinin :) bu müzeyi görmenizi tavsiye ederim oldukça geniş bir envanteri var tabii sadece binaları görmek bize yeter diyorsanız bahçesini ve binayı resimleyin yok müzeleride gezerim diyorsanız en az yarım gününüz Hofburg çevresinde geçecek demektir. Hofburg' un bahçesinden içeri doğru devam ederseniz at heykelleri ile donatılmış bir bina göreceksiniz bu bina İspanyol Okulu tam olarak ne öğretiyorlar bilmiyorum ama atlarla ilgili olduğunu bir şehir efsanesi olarak duydum :) zaten kimse içine girmiyor bütün japonlar gibi sizde atların resmini çekip gerisini önemsemeyin. Yine ring üzerinden yürüyüşünüze devam ederseniz Volksgarten denilen yere geleceksiniz burası çok güzel bir yer her tarafta banklar yemyeşil ve temiz, kitap okuyan insanlar çocukları ile piknik yapanlar İstanbul gibi bir yerden gelince insan hakikaten gıpta ediyor, kimse çimenlere oturmayın demiyor çünkü serbest ve bence çok güzel huzurlu bir mekan benim çok hoşuma gidiyor bu bölge. Biraz geride parlamento binası ve biraz ilerisinde Rathaus diye bir bina var, parlamento binasının kapısına kadar çıkıp resim çekilebilirsiniz, rahat olun ülkenizde değilsiniz kimse gelip ne çekiyon hemşerim ne ayaksın demeyecek, tabii şüpheli hareketleriniz yoksa!!


Parlamento Binası



Eğer kış döneminde yani yılbaşı döneminde Viyana' ya gitmiş iseniz sizi soğuk hava ile birlikte çeşitli yılbaşı eğlenceleri de karşılayacak bunların en keyiflisi Christkindl Markt, bu panayır Volksgarten içerisinde kuruluyor özellikle çocukları sevindirecek ufak çaplı eğlence oyuncakları yanında küçük dükkanlardan alışverişler yapabileceksiniz, soğuk havada bir punch içip bir de sarmısaklı langosh yedinizmi soğukla bir alakanız kalmaz. Buradaki bina yıl boyu her türlü organizasyona ev sahipliği yapıyor, konserler, sinema festivalleri aklınıza ne gelirse, bir devlet binasının bu şekilde kullanılması ne kadar hoyratça değilmi? SmileSmile evet yavaş yavaş ringin sonuna yaklaşıyoruz Schottentor bölgesine geldiğinizde yine küçük çaplı bir park bu parkta sere serpe uzanmış insanlar ve bu insanların çeşitli aktivitelerini görebilirsiniz.





Eh ilk günü 1. Viyana' da heba ettiğinizi düşünerek ikinci güne başlayın ve kendinizi biraz eğlendirin, nasıl mı? Metro haritasını elinize alın ki bence gitmeden internetten çıkış alın burada din iman para büyük haritayı 2 euroya satıyorlar ve Prater durağını bulun sonra en yakın istasyondan Prater' e yolculuğa başlayın. Prater ne mi? Bir lunapark içinde bin bir çeşit sapıkça eğlence makinesi bulunan mazoist ve sadistlerin uğrak yeri, eğlence adına yapılabilecek her türlü deliliğin bulunduğu bir yer, :) ben kısaca böyle tanımlıyorum az adrenalinden çok adrenaline derecelendirebileceğim makinelerden istediğinizi deneyin, Jack The Ripper' a girin ve dönme dolaba binin, bunun Avrupa' nın en büyük dönme dolabı olduğunu bir yerlerde okudum ama büyüklük ne ile onu anlamadım Paristeki de büyüktü! Londra' nın şehir silütinde kullanılanda büyük, ee bunun nesi büyük ben sadece büyük olarak kabinlerini gördüm büyük ve yavaş iyi bir şehir panoraması almak için ideal bir seçenek. Ayrıca benim gibi tren delileri için bir de Küçük Tren hattı var yani Liliputbahn, :)

3. günde iyice dinlendi iseniz sizi uzun uzun gezebileceğiniz bir yere götüreceğim, Schloss Schönbrunne, türkçesi Güzel Çeşme Sarayı gibi bir şey oluyor, yani merak etmeyin almancada da türkçede olduğu gibi böyle isimler ve isimlendirmeler var. Her ne ise Schönbrunne sarayı ve tabii ki gezmeye doyamayacağınız Schönbrunner Tiergarten yani SchönBrunn Hayvanat Bahçesine U4 metro hattı ile ulaşıyorsunuz, tabi aslında bu bulunduğunuz noktaya göre değişen izafi bir kavram belki sizin bulunduğunuz yerden tramvay ile de geliniyordur ya da otobüs ben bildiğim yolu tarif ediyorum, U4 hattına diğer metro ve tren hatlarından 8 noktada aktarma yapabiliyorsunuz, herhangi bir durağına ulaştığınızda Hütteldorf istikametine binin ve Hietzing durağında inin gidiş istikametindeki çıkışa yöneldiğinizde direkt olarak hayvanat bahçesinin kapısına geliş istikametindeki çıkışa yönelir iseniz sarayın kapısına çıkıyorsunuz iyi plan. Schönbrunne bildiğim kadarı ile Kraliçe Sisi için yapılmış bir saray yazlıkmı kışlık mı bilmiyorum ben bunların yazlığı ile kışlığı arasında bir fark göremedim yani pimapenli pimapensiz ya da izolasyonlumu bilmiyorum 3 sefer gitmeme rağmen sarayın içine de hiç girmedim çok güzel olduğu söyleniyor.

Sarayın bulunduğu bölümden hayvanat bahçesine geçmek için arka bölüme girmeniz lazım buraya vardığınızda sizi Belvedere sarayındakine kısmen benzer bir görüntü karşılıyor alabildiğine dümdüz uzanan ve çiçekler ile bezeli bir bahçe, bahçenin diğer ucunda bir duvar ve duvardan akan şırıl şırıl sular, burada biraz soluklanın çünkü bahçe küçük çakıl taşları ile kaplı bu taşlar üzerinde yürümek insanı hem yoruyor hemde tozuttuğu için biraz nefessiz bırakıyor, bu büyük şelalemsi çeşmenin hemen arkasında dik bir bayır ve bayırın üstünde kapı görünümlü bir yapı var bu yapı Romalılardan kalma zaten tipik bir Roma yapısı sanırım bir zafer takı, Sezar (hangisi olduğunu bilmiyorum) o günkü adı ile Vindobana' yı feth ettiğinde yaptırmış olsa gerek, tepeye zig zaglı bir yoldan ya da direkt ağaçların arasından çıkabilirsiniz, burada büyük bir havuz içinde ördekler, kenarda koşturan hırsız sincaplar arasında yine soluklandıktan sonra isterseniz bu kapının alt kısmına açılmış olan Wiener Kafe Hause' da kazıklanabilir ya da teraçaya çıkarak çok daha güzel kareler için deklanşöre basabilirsiniz, ben ikincisini tavsiye ederim, eğer yazın geldi iseniz buraya gelirken yanınıza küçük bir çanta ve içine muhakkak su alın.


Schönbrunne Sarayının Bahçesi nedense saray ilgimi uyandırmıyor bende bir tane bile resmini çekmemişim :D

Birinci Viyana civarındaki kafeleri ve özellikle İtalyan dondurma ve pizzacılarını denemelisiniz, son olarak Schottentor' dan bineceğiniz (yer altından biniliyor) 45 tramvayı ile ulaşacağınız TurkenSchanz parkına gidebilirsiniz, park adını Viyana kuşatmasında Türklere yapılan direnişten alıyor, direnişin bu bölgede yapılması sebebi ile böyle bir isim verildiği söylendi bana, parkın çevresindeki demirler ve kapısında ay yıldız bulunuyor ve bir savunma alanından daha çok sanki o dönemdeki Türklere bir saygı olarak yapılmış gibi bende bu izlenimi bıraktı, içinde çeşitli heykeller var ve bunların pek bu kuşatma ile alakası yok sadece yakın tarihte yapılmış bir de Yunus Emre çeşmesi var, Osmanlı mimarisi ile inşaa edilmiş bu çeşmenin dört tarafında Yunus' un sözleri Türkçe ve Almanca olarak yazıyor buraya kadar gelmişken vakit ayırıp görebilirsiniz, Kalenberg deki kaleye çıkabilirsiniz gerçi bu bölgede bir otel için inşaat başlamıştı ama durum ne geziliyormu bir problem varmı bilmiyorum. Son olarak Viyana-Bratislava arasında ki tekne turları ile artık Slovakya' nın da Schengen olmasını fırsat bilerek bir Bratislava yapabilirsiniz, Tuna nehrini takip ederek Bratislava giden turlar karşılıklı seferler yapıyorlar siz isterseniz bir gecede Bratislava' da konaklayın burada da gezecek yerler var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder